وقتی رژیم غذایی خود را میشکنیم، چه کنیم؟

وقتی رژیم غذایی خود را میشکنیم، چه کنیم؟

افرادی که تحت رژیم غذایی هستند گاهی دچار وازدگی میشوند و با فریب دادن خود به اضافه خوری یا باصطلاح (قاچاق خوری) روی می آورند. مهم اینست که نگذارید این اشتباه کوچک به مشکلی بزرگ تبدیل شود و برنامه بلند مدتی که برای رسیدن به هدف اصلی طرح ریزی کرده اید خنثی شود. به هر حال ما همه دچار ضعف هایی هستیم. از این که برنامه غذایی خود را بر هم زده اید نباید خود را سرزنش کنید همچنین نباید از هدف اصلیتان دست بکشید . به خاطر بسپارید که این لغزش موقتی به مفهوم شکست نهایی نیست.

نکته ای که در چنین مواردی باید به خاطر داشته باشید آن است که از این وازدگیها درس خویشتنداری بگیرید، به خطای خود اعتراف کرده و تصمیم بگیرید اگر در آینده اتفاق مشابهی برایتان پیش بیاید با آن چگونه برخورد خواهید کرد و از این خطا به نفع خود بهره بگیرید. توجه داشته باشید که رسیدن به هدف نهایی همواره امکانپذیر است.

البته تفکر مثبت کافی نیست، نباید ترسید، اگر می خواهیم زندگی مان تغییر یابد باید هماهنگی های عصبی موجود در مغز را تغییر دهیم. مثلاً رسیدن به وزن مناسب را در مغز خود، رسیدن به زیبایی، سلامتی و شادابی قرار دهید تا به خوبی نتیجه گیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید