ماساژ و آرتروز

فواید سلامت‌بخش ماساژ متنوع و زیاداند، اما ماساژ می‌تواند در کاهش درد آرتزوز موثر باشد. با خواندن ادامه مطلب، متوجه می‌شوید که مفیدترین درمان برای آرتروز چه چیزی است و چه چیزهایی درباره‌ی نقش ماساژ در کاهش درد آرتروز باید بدانید.

مانند بسیاری از افراد که آرتروز دارند، کانی دلانی روزهایی را تجربه می‌کند که درد آرتروز امان او را می‌برد. یکی از تاکتیک‌هایی که او برای مبارزه با آتروزش برمی‌گزیند –که البته باعث استرس‌اش هم می‌شود- ماساژ است.

ماساژ، چه در یک اسپای آرام و لطیف انجام شود و چه در اتاق درمانی یک کلینیک درمانی، چیزی است که بسیاری از مردم آن را برای آرام‌کردن درد زخم‌های عضلانی و مفاصل به کار می‌گیرند تا بتوانند با کاهش اثرات آن، راحت‌تر بخوابند. مرکز ملی روش‌های درمانی جایگزین، که بخشی از موسسه ملی سلامت است، گزارش می‌دهد که ماساژ یکی از پرطرفدارترین راه‌های درمانی است که توسط آمریکایی‌ها مورد استفاده می‌گیرد. این گزارش اضافه می‌کند که حدود 9 درصد از بزرگسالان از ماساژ استفاده می‌کنند. تا چندی پیش، دانش کمی‌در مورد این که چطور ماساژ می‌تواند اثری مثبت داشته باشد وجود داشت، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ماساژ می‌تواند تولید هورمون هایی مشخص در بدن را که به فشار خون، تنش و استرس، تپش قلب و دیگر علائم کلیدی حیاتی مرتبط هستند، را تحت تاثیر خود قرار دهد. اما آیا ماساژ برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند ایمن و موثر است؟

ماساژ و آرتروز

بر اساس تحقیقات و گفته‌های دکتر تیفانی فیلد، رییس موسسه­ی Touch در دانشگاه علوم پزشکی میامی‌که مطالعاتی را بر روی تاثیر ماساژ بر روی افراد مختلف از جمله آن هایی که به آرتروز مبتلا هستند انجام داده است، ماساژ معمولی عضلات و مفاصل، چه توسط یک تراپیست تایید شده در یک اسپا انجام شود و چه توسط خود افراد در خانه، می‌تواند به کاهش قابل توجه درد آرتروز منجر شود. این تحقیقات نشان داده که ماساژ ساده و معمولی می‌تواند به بهبود درد، کوفتگی، و کارکرد کلی مفاصل بیانجامد.

در حالی که بیشتر تحقیقات بر روی تاثیرات ماساژ بر روی تمام عوارض و بیماری ها و مشکلات است، با این حال، برخی تحقیقات هم اخیراً بر روی اثرات ماساژ بر روی آرتروز انجام شده است. برای مثال، تحقیقی که در سال 2006 توسط دانشگاه علوم دارویی و دندان‌پزشکی نیوجرسی انجام شد، 68 فرد بزرگسال با آرتروز زانو به طور هفتگی و برای هشت هفته، دو بار در هفته ماساژ سوئدی دریافت کردند و با گروهی که بر روی آنها ماساژ انجام نشد مورد مقایسه قرار گرفتند. گروهی که ماساژ را تجربه کرده بودند از لحاظ درد زانو، کوفتگی، عملکرد بدنی، دامنه‌ی حرکتی و راه رفتن، پیشرفت و بهبود را از خود نشان می‌دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید