انواع ماساژ های کاربردی

ماساژ درماني عبارتست از دست ورزي بر روي بافت هاي نرم بدن. اين درمان به رهايي از استرس و فشار عضلاني و درد ناشي از صدما ت و سرعت بهبود ناراحتيهاي حاد و مزمن كمك مي كند. امروزه ميليونها نفر در سراسر جهان از اين روش به عنوان يك روش مراقبت بهداشتي استفاده مي كنند .کلمه ماساژ از یک کلمه یونانی به نام Massein که به معنای ما لیدن است و مربوط به یک لغت لاتین Manus به معنای دست گرفته شده است. ولی به طور کلی، ماساژ عبارتست از یک سری حرکات منظم، مرتب و اصولی که روی بافتهای بدن به منظور اهداف خاصی بکار می رود. به عبارت دیگر ماساژ عبارتست از یک سری حرکات و مهارتهای دستی که بطورمنظم و مخصوص بر روی بافتهای بدن جهت تأثیر بر سیستم عصبی، عضلانی، پوست، مفاصل و گردش خون بکار می رود .

فواید ماساژ:

– کمک به بهبود وضعیت عمومی سلامتی
– درمانی ساده برای کنترل و درمان افسردگی
– توان‌بخشی در آسیب‌های ورزشی
– افزایش تمدد اعصاب
– کنترل اضطراب
– کاهش درد
-کاهش تنش و استرس
– ضددردهای یکجانشینی
-باز کردن عضلات منقبض شده
– بالابردن قدرت سیستم دفاعی بدن
– استامینوفن طبیعی
– کاهش درد زایمان
– داشتن چهره ای شاد با پوستی صاف و شفاف
– تسکین دردهای زنانه
– افزایش تمرکز

ماساژ سوعدی:
ماساژ سوئدی رایج ترین و شناخته شده ترین ماساژ غربی است. درواقع، ماساژ سوئدی پایۀ ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمیق، ماساژ آروماتراپی و ديگر ماساژهای مشهور است.

بر خلاف ماساژهای آسیایی که به کانال های انرژی بدن توجه و روی آن تمرکز می کنند، درمانگران از ماساژ سوئدی برای تحریک گردش خون، تخلیۀ سیستم گردش خون، آزاد کردن عضلات تنگ، بازگردانیدن محدودۀ حرکات و ازبین بردن درد استفاده می کنند.

با این ماساژ میتوانید اسپاسم های عضلانی و تنش های عصبی را از بین ببرید، همچنين در این شیوه با هدایت خون به طرف قلب، عضلات و اندام ها پرورش می یابند و این امر باعث خارج شدن اسید لاکتیک و دیگر سم ها از بدن می گردد. ماساژ سوئدی در درمان بیماری های اعصاب موثر است.

ماساژ بافت عمیق

deep tissue massage

همانطور که از نام آن پیداست، ماساژ بافت عمیق به منظور کاهش تنش و درد در لایه های عمیق تر بافت عضلانی و نیام است. به همین دلیل، از تکنیک های ضربه یا حرکت لمسی شدیدتری نسبت به روش سوئدی استفاده می کند.

مزایا: ماساژ بافت عمیق برای کاهش تنش های مزمن و شدید ایده آل است و موجب بهبود دامنه حرکت می شود.

آن را امتحان کنید اگر: از درد و تیر کشیدن های مزمن رنج می برید یا فشار بیشتری نسبت به ماساژ کلاسیک سوئدی می خواهید.

ماساژ سنگ داغ-ماساژ با سنگ سیاه

در این روش درمانگران به جای اینکه فقط بر دستان خود تکیه کنند، سنگ های بازالت داغ را بر روی پشت قرار می دهند تا ضلات گرفته و منقبض شده را گرم و رها کنند.

مزایا: علاوه بر کمک به کاهش در نواحی دارای تنش، گرمای ناشی از سنگ ها می تواند به بهبود جریان خون کمک کند.

آن را امتحان کنید اگر: شما از نقاط ضعف و سستی درد و مانند گرما درمانی رنج می برید.

-ماساژ ورزشی

به طور خاص برای ورزشکاران طراحی شده است، ماساژ ورزشی تنوع و تغییری در ماساژ سوئدی است که هدف آن رفع درد ناشی از حرکت های تکراری است و به افراد پر تحرک کمک می کند تا بهبود سریع تری در اثر استرس و آسیب داشته باشند.

مزایا: زمان بازیابی سریع تر، محدوده حرکتی بهتر و بهبود عملکرد فقط چند مورد از مزایای گزارش شده توسط کسانی است که از ماساژ ورزشی به طور منظم استفاده می کنند.

آن را امتحان کنید اگر: ورزش کنید یا به طور مکرر فعالیت دارید و می خواهید بدن خود را در شرایط عالی نگه دارید.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی به عنوان “ماساژ یوگا” نیز شناخته می شود. در این روش معمولا درمانگر یک سری حرکات فشاری شدید را روی مشتری با لباس کامل (کاملا پوشیده) انجام می دهد.

مزایا: بهبود انعطاف پذیری، محدوده وسیع تر حرکت و تسکین موقت درد فقط برخی از مزایای گزارش شده از ماساژ تایلندی است.

آن را امتحان کنید اگر: می خواهید کشش های عمیق تر داشته باشید و ایده پوشیده بودن در حین ماساژ را دوست دارید.

با به اندام پیش به سوی اندامی بهتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن سربرگ خود را وارد کنید